Zrzutka dla Bitelsowej na skuter elektryczny.

Sobota, 14 stycznia 2023 · dodano: 14.01.2023 | Komentarze 7

Jak część z Was wie, Bitelsowa moja życiowa partnerka pięć lat temu miała amputowaną nogę.
Często wracam myślami do czasów, kiedy razem jeździliśmy rowerami. Były to chwile, które nam obojgu dawały masę radochy.

Szczególnie nocą po mieście lubiliśmy wspólną jazdę.
Niestety w 2016r. , Ania zaczęła mieć kłopoty z prawą nogą, która mocno ją bolała. Zaczęło się tzw. chromanie, czyli częste przystawanie podczas chodzenia i inne komplikacje.
Doprowadziło to do tego, że w grudniu 2017r, musiała zgłosić się do szpitala i następnego dnia amputowano jej nogę z powodu krytycznego niedokrwienia kończyn dolnych, tzw. choroby Buergera, która jest o tyle niebezpieczna, że z czasem grozi śmiercią.
Nie będę tu wstawiał zdjęć w jakim stanie miała prawą stopę przed amputacją. Dość, że powiem iż stopa sczerniała, a noga od kolana w dół była zimna jak u trupa.
Po amputacji, dzięki znajomym z forum podrozerowerowe.info, od których dostaliśmy pomoc finansową, mogliśmy rozpocząć starania o zakup protezy.
Udało się, ale po kilku tygodniach zaczęły się kłopoty z drugą nogą. Dwa palne zrobiły się czarne i znów Bitelsowa musiała zgłosić się do szpitala, gdzie na izbie przyjęć odpadł jeden z martwych palców. Decyzja lekarzy mogła być tylko jedna. Amputacja dwóch palców w drugiej nodze. Lekarze nie zszyli rany pooperacyjnej, licząc na to, że rana sama się zabliźni, co miało powodować, że Ania będzie miała lepsze podparcie przy chodzeniu na protezie. Niestety, ze względu na zaawansowaną cukrzycę, rana bardzo długo się goi. Trwa to już półtora roku i nadal trzeba zmieniać opatrunki. I co najgorsze, na tych dwóch amputacjach na pewno się nie skończy.
Cała ta sytuacja nie daje już nadziei, że Bitelsowa stanie jeszcze kiedyś na protezie, dlatego pojęliśmy decyzję o zbiórce kasy na skuter elektryczny.

Dzięki takiemu skuterowi Ania byłaby bardziej samodzielna, a ja nie musiałbym z jęzorem na brodzie wozić jej wózkiem inwalidzkim.
Dlatego zwracam się do Was z prośbą w miarę możliwości o wpłaty na zrzutkę na taki skuter.
Link do zrzutki
Głupio mi o to prosić, ale nie mamy innego wyjścia. Koszt takiego skutera to ok 14500zł. Do tej pory udało się zebrać połowę kwoty.
Moglibyście zapytać, dlaczego nie staramy się o refundację zakupu przez PFRON. Tak, można by się o to starać, ale po pierwsze nie ma gwarancji, że PFRON zrefunduje taki zakup, a po drugie przy refundacji PFRON pokrywa tylko ok. 60% kosztów. Resztę trzeba zapłacić z własnej kieszeni, a nas na to nie stać.
Dla zainteresowanych podaję jeszcze link do filmu z historią Ani.
Proszę Was również o wstawienie w Waszych wpisach na BS linku do tej historii. Pozwoli to na to, żeby więcej osób go zobaczyło.
Razem z Bitelsową prosimy Was o wpłaty na taki skuter. Bardzo ułatwi to Ani życie. Dziękujemy za wszelką pomoc.